איך מתחילים לתכנן ולבנות MVP? תחילה צריך לבצע זיהוי של צורך, נרצה להיות ספציפים, מה ההשלכות, ידע נצבר (tasit knowledge), שיטות מחקר איכותניות ומחקרי שטח או כמותיות לפי סקר או מחקר כמותי שאלונים, זו הדרך היחידה לדעת להבין את המשתמש הספציפי, פיילוט או פרוטוטייפ,זה יזמות פנים ארגונית, EXPERAMETTION מזהים בעיה חושבים על פתרון ובודקים.
when you want to read article : abstract reletad work disscation
גוגל סקולר (בראשון ללחוץ G)
או אם בתחום הדיגיטל: מאגרי מידע אלקטרוני: ACM ללחוץ על מדעי המחשב בטאב למעלה ואז הראשון ACM דיגיטל לייברי
בתפריט יורדים למטה תפריט תחתון יש דיגיטל לייברי וללחוץ ומחפשים מאמרים לפי מילות חיפוש, עדיף לחפש מאמרים עדכניים
לחשוב על תחום שמעניין אותי preformance marketing או UX
augmented realiti – תוספת על התמונה או על הסרטון (למשל כמו ציורים בסאנפצאט) דברים על שכבה מסוימת. גם פייס טו פייס וגם תוספת מעליה
מציאות וירטואלית – מציאות מדומה, מציאות חלופית
להתמקד מהרחב לצר, מתחילים מבעייה רצינית בעולם , מתמקדים ספציפית בבעייה מסוימת, מסבירים כיצד נפתור, אך הפתרון רלוונטי יותר מהבעיה אלא לכולם, למשהו רחב יותר.
חשוב שלא יהיה רחב מידי או ספציפי מידי. צריך לשלב.
למשל MVP לקהל יעד של עיוורים:
הבעיה שבעלי מוגבלויות מתקשים להסתגל להתקדמות הטכנולוגיות בהתאם לרמת המוגבלות שלהם וכך נשארים מאחור מבחינת הקידמה.
בעייה של קהילת העיוורים שכל המוצרים והפיתוחים החדשים לא נוגעים להם – הכל ויזואלי ועוסק בטאצ ומגע שצריך לראות ללא תחושת מימוש.
אנו נפתור על ידי צמיד חכם שיכול לשמוע,להקליט,לצלם אותם, להגיב, להיות לחיץ ובעל מגע של ברייל שמסביר מה הם רואים, שומעים או איפה הם נמצאים. זה יכול להחליף את הכלב ואת המקל לעיוורים וכך הם יהיו תלויים בגורם טכנולוגי מאשר בכלב או מקל.
.יש מאמר שמדבר על צמיד חכם שעוזר לקשישים..בוא נלך על זה נשמע לי מגניב מה דעתך? https://drive.google.com/drive/folders/0B0YONmmm-CdjTkxjMV9WZnlYV00
שם פה רק שיהיה לנו..מאמר על צמיד חכם לעיוורים שפועל על רטט.
http://bambus.iel.waw.pl/pliki/ogolne/prace%20IEL/260/15.pdf
מה שאני חושב שאפשר להוסיף זה שיהיה אפשרות לקרא ברייל, יהיה אפשרות להחליף את המקל ואת הכלב בצמיד אשר יוכלו לדבר אליו (בסגנון סירי) ואפשר לשים שם GPS שינווט אותם, יעזור להם בכל מיני מצבים מסוימים..יוכל לשדר אליהם סאונד מסוים שהם יבינו מה הם רואים, אפשר לעשות שזה יקליט כל מיני דברים ויזכיר להם..
יש ממשקים רבים לתקשורת בין אדם ומכונה.
כשמדובר בעיוורים אין אוסף רב של ממשקים שמישים וטובים. יש להם יכולת מישוש ושמיעה מפותחת..לעתים קרובות לאנשים רגילים נוצר קשר עם המכונה ע"י תצוגה / ממשק ויזואלי, אשר שהוא חסר תועלת עבור עיוורים..
במאמר המצורף עשו מחקר לגבי צמיד שמעביר פעולות על ידי רטט..עם 6 מנועים חשמליים..לפי עוצמות רטט מעבירים להם דפוסי אות שמסבירים על מכשולים,מרחקים וחפצים..
צמיד יכול לשלוח פקודה לפנות שמאלה, חישוב מסלול, להתחבר לטלפון ואפילו להודיע על שיחה נכנסת.
טלפון/מחשב נייד שהוא כתב ברייל
דוגמא נוספת של MVP
רשתות חברתיות חלק מחיים של כולנו ושל הדור הצעיר במיוחד, רשתות חברתיות פופולאריות הן.. פייסבוק,טוויטר,סאנפצאט וכו'..
לאחר מכן ..בחרנו להתמקד בפייסבוק..כי..(ירדנו מרחב, נכנסים לספציפיות)
שימושים של פייסבוק בחינוך (סקירת ספרות) איך משתמשים בפייסבוק לטובת חינוך (לייב צאט בכיתה, פורום נוח, כלי מחקר שבאותו תחום..
ולאחר מכן שילוב בין חינוך לפייסבוק. אבל צריך למצא עוד חיבור (למידה ופייסבוק – מה עוד? מוטיבציה, בעיות קשב וריכוז, מה עוד פייסבוק יכול לעזור, אינטראקציה חברתית..
מה לא פתור , מה מעניין אותנו, מה הבעיה, בעיה שאם נפתור אותה הרבה מאוד אנשים ישמחו.
ואז נציג גישה שלנו.. כיצד נפתור זאת, איך נעשה זאת, גישה שלנו
יחסים של מורה ותלמיד