מהן המטרות בפיתוח MVP? למה זה חשוב לפתח מוצר MVP? מדוע עקרונות פיתוח מוצר שיכול לבדוק את מטרת העל שלנו הן קריטיות להצלחת המוצר?
שיטה INTERATIVE – לעשות ספרינט ולהתקדם במוצר בשלבים – ובכל שלב להפגש עם הלקוח כדי להבין שהוא לא ישתנה במהלך התקופה שהגדרנו יעדים. להכיר ולזהות צרכים של לקוח ולענות על הצרכים שלו. ליצור מומנטום של ספרינט להבנת מטרות ויעדים, על ידי ההנהלה. בכל ספרינט אנו עושים את הגלגל:
לבדוק משהו לגבי השוק על ידי העיגול (להניח, לבנות, לבדוק). ואם רואים שפתאום הקהל כן ישתנה או הצורך שלו ישתנה עושים פיבוט – לא משנים קונספט וצרכים אלא רק עושים שינוי קטן, מינורי. כמו שאינסטגרם התחילה לאפליקציית תמונות שאפשר לערוך וכיום היא רשת חברתית. שילוב בין יצירת מטרה לטווח ארוך שמבוססת על חוויית קהל ויוזרים אבל למעשה צריך להגדיר מטרות קטנות בדרך ליעד הסופי, ואם נקבל חיזוק בדרך בזמן הזה אז אפשר להמשיך עוד לקראת היעד הסופי. מה המטרה הקטנה הקרובה הבאה שהיא הכי משמעותית – MVP – minimum vaiable product – משהו פשוט שייתן יכולת לבדוק הנחת יסוד שלנו, צריך לנסח הנחות יסוד (הגישה שלנו), לקרא מאמרים, לעשות סקרים, ראיונות, לבדוק את הצד של היוזרים, wizard of oz – הקוסם מארץ עוץ, הוא לא באמת קוסם הוא רימה ועשה כאילו, אנשים חשבו שהוא אמיתי בעל כוחות ולכן מבחינת פסיכולוגיה חשבו שזה אמיתי, לכן אנו רוצים לעשות טכ' שהיא FAKE והיוזרים יחשבו שזה אמיתי. – זול וזה נותן ולידציה מהירה שנבין חוויית משתמש. צריך לחשוב גדול על חזון ומטרה מעניינת שלא עשו ולהעיב אבל לא להישאר שם אלא לפרוט את זה להמון מטרות קטנות מחוברות להנחה – לעשות ולידציה להגיע למטרה.
מה המטרה של פיתוח MVP?
- צורך why למה זה חשוב
- מי הפרסונה שלנו מי הWHO – להיות מדויק, טווחי שנים (יוזר ולקוח – User/customer)
- עקרונות עיצוב הגישה שלנו what
- הצהרת ערך ( value proposition) – הגדרת פתרון במשפט אחד שמגלם עקרונות עיצוב סוג של סלוגן במשפט אחד ( לא שיווקי) שצריך לבטא במינימום מילים את העקרונות עיצוב (פנייה ליוזר)
- סנריו – איטראקציה עם המערכת – interaction with the system זה סיפור , מתחיל עם הפרסונה (בעלת שם, אפיון, היכן עובד, מה עושה לספר עליה, תחביבים, מה חשוב לו וכו') ולאחר מכן נתחיל עם קונטקס שמתאים לנו (למשל סיים עבודה ב5 וצריך להגיע הביתה ורוצה להספיק לבשל וגם רוצה לרוץ ולכן צריך להספיק גם לרוץ ולבשל – להראות לחץ של בן אדם בתהליך – הגיע הביתה והיו לו 25 דקות, שם אפליקציה חדשה שאנו פיתחנו, רץ ותוך כדי ריצה האפליקציה יודעת שהוא רוצה לבשל ועולה לו ברודקאסט של בישול שיודע מה יש במקרר וחוסך לו זמן התארגנות, והגיע לנק' שבירה עם סחרחורת ושוב הולך להיתקע ופתאום הברודקאסט מתחלף לשיר שהוא לא שמע המון זמן וזה עושה לו חוויה רגשית ומוטיבציה לרוץ, תמיד יגמר עם סיפור טוב, כאילו סתם סיפור אבל זה בעצם מתאר איך האלגוריתם באמת עובד. להמציא סיפור שמבוסס על הצהרת ערך ועקרונות עיצוב
- פלוו – FLOW צריך להיות בדיאגרמה אלגוריתם אחד בדיאגרמה : למשל
מתחיל לרוץ – > מזהה קושי -> מפעיל שיר מתאים לקושי. סיפור קונספט – STORY BOARD
- מחקר : research context – סקירת ספרות+ולידציה מה שעשינו מה אנשים בדקו
מחקר: reserch propsel – איך אנו נעשה ולידציה, ניקח 10 אנשים שניתן להם מכונה, להשתמש בשיטות מחקר, ונעשה ניסוי שיראה האם התאמה של מוזיקה תתאים למוטיבציה או לא. לומר יתרונות וחסרונות ( למשל מחקר קטן)
- ביזנס מודל קאנבס – לייצר רעיונות, לבנות משהו קוד ולעשות דאטא ולבדוק. כדי לבדוק עשו ביזניס מודל קאנבס. בדף אחד מרכזים המון דברים מקצועיים שמביא לפתרונות וניתן להציג אותו.
- חזון – vision + roadmap זה בעצם הרחב של המשפך – מוטיבציה היא דבר מסובך ואנו חושבים שלמוזיקה ומוטיבציה יש מקום מעניין עם פתרונות בחרנו נישה של ריצה ואנשים שרצים 3 פעמים בשבוע וראינו שמוזיקה עוזרת לאנשים אבל זה לא רק לריצה , חיבור מוזיקה למוטיבציה זה תחום גדול – גם לטייסים, חיילים שנרדמים, ועכשיו זה ההתחלה , מתחבר להרבה תחומים – חלום גדול של התחום.